biuro tłumaczeń skrivanek

Lokalizacja w e-mail marketingu

email marketing
email marketing

Prowadzisz własną działalność? Twój newsletter ma już kilkuset subskrybentów, ale teraz chcesz pójść o krok dalej i dotrzeć do klientów zagranicznych? Samo przetłumaczenie treści wiadomości mailowych nic nie da.

Potrzebujesz lokalizacji e-mail marketingu. Tylko to działanie pozwoli Ci skutecznie przemówić do wyobraźni potencjalnych klientów i zachęcić ich do zainteresowania się Twoim produktem czy Twoimi usługami i wyciągnięcia portfeli. Sprawdź, jak to zrobić.

Dlaczego warto inwestować w e-mail marketing (email marketing)?

Mimo szybkiego rozwoju social mediów e-mail marketing pozostaje jednym z najbardziej skutecznych narzędzi komunikacji z klientami. Uniezależniasz się od kapryśnych algorytmów, które zdają się sprzyjać tylko osobom płacącym za kosztowną reklamę. Uodparniasz się na ataki hakerskie mogące doprowadzić do długotrwałego zawieszenia konta.

Regularne wiadomości budują świadomość marki i lojalność klientów. Sprawiają, że ludzie zaczynają po prostu Ciebie kojarzyć. Budują autorytet, gdy przekazujesz wartościową wiedzę za darmo. Pragniesz takich efektów? Jest jedno „ale”. Wysyłane przez Ciebie wiadomości nie mogą być byle jakie. Musisz starannie przygotować strategię komunikacji, a do tego potrzebujesz najcenniejszego zasobu – czasu.

email marketingu
mail marketingowych
e mail marketing faktycznie ma wpływ na potencjalnych klientów

Czym jest e-mail marketing?

E-mail marketing to sztuka komunikowania się z Twoją publicznością za pomocą e-maili. Za pomocą krótkich (lub długich) wiadomości informujesz o nowych produktach, promocjach, dzielisz się wiedzą i historiami, które budują lojalność wobec marki. Długość e-maili nie ma aż takiego znaczenia. Ma być przede wszystkim ciekawie i angażująco.

Co czyni e-mail marketing wyjątkowym?

Przede wszystkim e-mail marketing pozwala na bezpośredni i spersonalizowany kontakt z odbiorcą. W przeciwieństwie do mediów społecznościowych czy reklam e-mail trafia bezpośrednio do skrzynki odbiorczej osoby, dając szansę na stworzenie bardziej osobistej relacji, której postępy możesz śledzić na bieżąco.

Narzędzia analityczne dostarczane przez programy do mailingu pozwalają Ci zaobserwować, jak odbiorcy wchodzą w interakcję z Twoimi wiadomościami. Daje Ci to szansę na dostosowanie przyszłych komunikatów, aby jeszcze lepiej trafiały do serca i umysłu odbiorcy.

O co chodzi w e-mail marketingu?

E-mail marketing to potężne narzędzie marketingowe, które, gdy dobrze je wykorzystasz, znacząco zwiększa świadomość marki, buduje zaufanie i ostatecznie prowadzi do wzrostu sprzedaży. To stosunkowo niedrogi sposób na utrzymanie relacji z klientami. Nie wymaga tak dużej częstotliwości jak wrzucanie postów czy relacji w mediach społecznościowych.

E-mail marketing jest dostępny dla firm o każdej skali – małych startupów i wielkich korporacji. Nie musisz wydawać na niego fortuny, wystarczy dobry pomysł. Do głównych zalet działań mailingowych należą przede wszystkim:

  • niski koszt,
  • pełna kontrola nad komunikatem,
  • szybkość wysyłki,
  • łatwa skalowalność,
  • możliwość mierzenia skuteczności kampanii.

Skuteczność e-mail marketingu zależy od zdolności do tworzenia angażujących i wartościowych treści. Powinny one przyciągać klienta i odpowiadać na jego potrzeby. Jeśli spełnisz te warunki, zbudujesz lojalną społeczność złożoną z Twojej grupy docelowej, która będzie czekać na wiadomości od Ciebie.

Budowanie listy mailingowej – jak to zrobić?

Nowi twórcy newsletterów często zmagają się z problemem przyciągnięcia subskrybentów. Aby skutecznie zachęcić ludzi do zapisywania się na listę mailingową, powinieneś wyraźnie pokazać wartość, jaką dostarczasz poprzez swoje e-maile.

Lead magnet

Zacznij od realnej zachęty. Zaproponuj ekskluzywne rabaty, dostęp do interesujących treści, krótki e-book, poradnik lub wczesny dostęp do produktów czy promocji (tzw. lead magnet). Ta oferta powinna być dostosowana do potrzeb Twojej grupy docelowej:

  • Jeśli prowadzisz sklep z odzieżą, możesz zaoferować kupon zniżkowy na pierwsze zakupy dla nowych subskrybentów.
  • Jesteś właścicielem sklepu z elektroniką? Zaproponuj e-book z poradami dotyczącymi wykorzystania zakupionych urządzeń, dostępny tylko dla subskrybentów.
  • Właśnie otworzyłeś nową kawiarnię? Daj subskrybentom darmowy pierwszy napój lub zniżkę na ciastko.
  • Chcesz zwiększyć zainteresowanie biurem podróży? Opublikuj przewodnik po ukrytych perełkach w miastach, do których sprzedajesz wycieczki.

Formularz zapisu

Umieść formularz zapisu na listę mailingową w widocznym i łatwo dostępnym miejscu na Twojej stronie internetowej. Nawet osoba potencjalnie zainteresowana marką nie będzie aktywnie go szukać, dlatego musi się on rzucać w oczy.

Zastosuj wyskakujące okienka, stałe bannery na górze lub na dole strony, a także w sekcji blog i po przejściu do koszyka. Formularz zapisu powinien być prosty i nie wymagać od użytkowników podawania zbyt wielu informacji. Im mniej kroków, tym lepiej. W zupełności wystarczą imię, e-mail i zgoda marketingowa. Upewnij się, że jasno informujesz o korzyści, którą przyniesie wpis na listę mailingową.

Zainwestuj w reklamy

Wykorzystaj swoje media społecznościowe i inne kanały komunikacji, aby wypromować newsletter. Regularnie przypominaj swoim obserwującym o ekskluzywnych korzyściach, które czekają na subskrybentów. Uruchom kampanię reklamową skierowaną na zdobycie subskrypcji lub zorganizuj konkurs, gdzie jednym z warunków uczestnictwa jest zapisanie się na Twoją listę. Pamiętaj, aby każda taka akcja była zgodna z przepisami RODO dotyczącymi przetwarzania danych osobowych.

E-mail marketing – jedna z form marketingu bezpośredniego

W przeciwieństwie do innych form reklamy, które docierają do szerokiego grona bliżej niezidentyfikowanych odbiorców, e-mail marketing pozwala Ci precyzyjnie dotrzeć do konkretnych osób z treściami dostosowanymi do ich zainteresowań. Zamiast krzyczeć do tłumu przez megafon, zyskujesz możliwość napisania listu do swojego potencjalnego klienta.

E-mail marketing trafia do odbiorców, którzy go potrzebują, z informacjami, które są dla nich wartościowe. Nie chodzi tylko o sprzedaż, ale przede wszystkim o budowanie relacji długofalowej, zaangażowanie i bycie na bieżąco z tym, co Twoi klienci naprawdę chcą i potrzebują. Zyskujesz kontrolę nad tym, co, kiedy, komu i jak mówisz. Wyróżnij się na tle innych wiadomości, bądź bezpośredni i osobisty w komunikacji.

Lokalizacja e-mail marketingu

Codziennie na Twoją skrzynkę odbiorczą przychodzi kilkanaście (jeśli nie kilkadziesiąt) maili od różnych firm, którym udzieliłeś zgody marketingowej. W tym tłumie ciężko się wyróżnić, dlatego większości wiadomości nawet nie otwierasz, tylko od razu wrzucasz do spamu.

Niektóre wiadomości klikasz z nadzieją na dobrą lekturę, a tam… nieudolnie przetłumaczony tekst z języka angielskiego. Twój czas jest zbyt cenny, żeby czytać dalej. Klikasz x i zapominasz o niefortunnej wiadomości. Firma, która nie zdecydowała się na lokalizację e-mail marketingu, właśnie straciła potencjalnego klienta.

Nie bądź tą firmą, postaw na lokalizację e-mail marketingu. Dostosuj treść wiadomości do potrzeb i preferencji konkretnej grupy odbiorców.

Czym jest lokalizacja e-mail marketingu?

Lokalizacja znacznie wykracza poza tłumaczenie tekstu – dostosowuje również szatę graficzną strony, ofertę produktową, a nawet czas wysyłki wiadomości. Obejmuje modyfikację odniesień kulturowych, podanych przykładów, jednostek miary, walut i formatu daty. Cel jest jeden – komunikat powinien być jak najbardziej przekonujący dla odbiorców z danego regionu.

Dlaczego warto skorzystać z lokalizacji e-mail marketingu?

Według statystyk opracowanych przez W3Techs zaledwie 55,5% użytkowników przegląda w Internecie treści w języku angielskim. Pozostali wolą czytać w swoich językach ojczystych. Oznacza to, że komunikaty po angielsku albo do nich nie dotrą, albo odniosą dużo mniejszy skutek niż zlokalizowane wiadomości.

Lokalizacja znacząco zwiększa skuteczność e-mail marketingu. Przykładowo, zwyczajowo wiadomości wysyłane do japońskich lub koreańskich odbiorców są dużo bardziej formalne niż te skierowane do klientów z USA czy Brazylii, gdzie bardziej ceni się bezpośredni przekaz.

maile reklamowe
badań marketingowych, e mail marketingowych
skuteczne kampanie – open rate

Kampanie mailingowe – jakie elementy warto poddać lokalizacji?

Badanie przeprowadzone przez Common Sense Advisory wykazało bezpośredni związek między treścią w języku odbiorcy a prawdopodobieństwem dokonania zakupu przez czytelnika. Ponad połowa z 2430 respondentów zadeklarowała, że są gotowi zapłacić więcej, jeśli dostaną informacje w swoim ojczystym języku. Zainspiruj się tymi danymi i wdroż odpowiednie działania w życie. Pamiętaj o najważniejszych elementach.

Tytuł wiadomości

Tytuł wiadomości to pierwszy komunikat, który zobaczy czytelnik. To od niego zależy, czy kliknie wiadomość, czy od razu przeniesie ją do kosza bez czytania. Musi być wystarczająco krótki, aby program pocztowy nie skrócił go podczas wyświetlania.

CTA (wezwane do działania)

Wezwanie do działania to drogowskaz. Podpowiada odbiorcy, co powinien zrobić dalej. Upewnij się, że zlokalizowane CTA zawiera słowa, które są powszechnie akceptowane przez docelową grupę odbiorców i pasują do stylu e-maila. Długość wezwania do działania umieszczonego na przyciskach to zazwyczaj dwa lub trzy słowa.

Sposób zapisu wiadomości

Języki Bliskiego Wschodu – arabski, hebrajski, urdu i farsi – są pisane od prawej do lewej. Rodzi to komplikacje przy tłumaczeniu tekstów z języków europejskich zapisywanych od lewej do prawej. Gdy zwracasz się do subskrybentów z tego regionu, powinieneś zadbać, aby wygląd wiadomości i rozmieszczenie poszczególnych elementów był zgodny z tym, do czego są przyzwyczajeni.

Zwróć również uwagę, jak komunikat wygląda na urządzeniach mobilnych – według Campaign Monitor ponad 70% osób czyta e-maile na telefonach. Wiadomość, która źle wygląda na małym ekranie, może Ci przynieść tylko straty.

Lokalne regulacje dotyczące e-maili

Bądź świadom regionalnych przepisów dotyczących wiadomości elektronicznych. W niektórych krajach musisz zdobyć zgodę na wysyłanie e-maili do subskrybenta, dać im opcję wypisania się i dodać swoje dane kontaktowe w e-mailu. Zaniechanie tych działań może Ci przysporzyć poważne problemy prawne.

Brak łatwej możliwości wypisu prowadzi do frustracji subskrybentów, którzy nie chcą już dostawać od Ciebie wiadomości. Mogą oni zacząć umieszczać e-maile w spamie, co sprawi, że z czasem Twoja komunikacja będzie automatycznie tam wpadała. Szanse, że zostanie wtedy przeczytana, nie są zbyt wysokie.

Dostosowanie do lokalnych obyczajów

Niektóre tematy lub grafiki mogą być normalne w większości krajów, ale budzić oburzenie w innych. Obraz kobiety z odsłoniętą głową lub grupy znajomych delektujących się wakacyjnymi drinkami będzie szokujący dla odbiorców z krajów muzułmańskich. Aby ułatwić sobie pracę, wybieraj neutralne zdjęcia i unikaj kontrowersyjnych tematów.

Wybierz najlepszy czas

Ludzie częściej sprawdzają swoje e-maile rano w dni powszednie. Oznacza to, że raczej powinieneś zrezygnować z komunikacji w weekendy – Twoja wiadomość po prostu nie dotrze do odbiorcy. Znajdź najlepszą porę i dzień metodą prób i błędów.

Weź pod uwagę zmianę stref czasowych – e-maile, które przyjdą w środku nocy, mogą zostać łatwo pominięte, ponieważ zaginą wśród innych. Śledź swoje wskaźniki otwierania i klikalności, a następnie wybierz odpowiednią, stałą godzinę (i dzień) wysyłki.

Zadbaj o naturalny język

Celem lokalizacji jest zbudowanie relacji z klientami w języku, który rozumieją. Czy Twoja komunikacja brzmi naturalnie? Czy używasz słownictwa bliskiego czytelnikom? Czy Twoje żarty, porównania, nawiązania kulturowe są dla nich zrozumiałe? Odpowiedzi na te pytania pozwolą Ci dostosować styl i język do grupy docelowej.

Lokalizacja wiadomości mailowych – o czym warto pamiętać?

Sekretem skutecznych kampanii jest poprawna lokalizacja e-maili. Pamiętaj, aby używać prostego i konkretnego języka. Unikaj zawiłych fraz i idiomów, które mogą być mylące. Krótkie zdania pomogą Twoim międzynarodowym odbiorcom lepiej zrozumieć przekaz.

Aby ułatwić sobie pracę, przygotuj międzynarodowe szablony e-mailowe. Powinny one być elastyczne i łatwo dostosowywać się do zmian długości tekstu wynikających z tłumaczenia. Unikaj obrazów z tekstem – są trudne do lokalizacji. Nie przekombinowuj z szatą graficzną – prosty, minimalistyczny design będzie najlepiej funkcjonował w różnych kontekstach kulturowych.

W całym procesie nie zapominaj o głównym celu działań lokalizacyjnych. Twórz wiadomości, które odpowiadają na konkretne potrzeby odbiorców, a Twoja marka stanie się bardziej atrakcyjna dla szerokiego grona odbiorców.

Narzędzia do lokalizacji e-mail marketingu

Aby dostosować komunikację do międzynarodowej publiczności, skorzystaj z zaawansowanych narzędzi. Popularne oprogramowanie, jak Crowdin, Lokalise i Phrase, oferuje funkcje, które pozwalają na łatwe zarządzanie tłumaczeniami i adaptacje treści dla różnych rynków. Te platformy umożliwiają integrację z popularnymi systemami zarządzania treścią (np. WordPress) i narzędziami e-mail marketingowymi. Ułatwia to automatyzację procesu lokalizacji, zdejmując nadmiar obowiązków z Twoich barków.

Na początku swojej drogi zaprzyjaźnij się z testami A/B. Pozwoli Ci to wyłonić najlepsze z różnych wersji zlokalizowanych treści e-mailowych. W ten sposób możesz sprawdzić, które komunikaty najlepiej przemawiają do danej grupy odbiorców. Wykorzystanie tej technologii zwiększy skuteczność prowadzonego przez Ciebie e-mail marketingu.

landing page w działaniach marketingowych
mail marketingowe
wiadomości e mail w sklepie internetowym

Profesjonalna lokalizacja e-mail marketingu

Nie masz czasu na stracone szanse? Pragniesz wejść na nowy rynek z impetem i od razu zdobywać nowych klientów? Zleć lokalizację e-mail marketingu profesjonalnemu biuru tłumaczeń. W ten sposób zwiększysz skuteczność swoich międzynarodowych kampanii bez marnowania zasobów.

Pomożemy Ci dotrzeć do serc i umysłów odbiorców. Twoje wiadomości zostaną przetłumaczone w perswazyjny sposób przez specjalistów od lokalizacji – native speakerów i najbardziej doświadczonych tłumaczy. Każdy e-mail będzie brzmiał autentycznie, niezależnie od tego, gdzie na świecie znajduje się jego odbiorca.

Współpraca z nami daje Ci wygodę i pewność, że Twój e-mail marketing jest w pełni zaopiekowany. Nasze systemy zarządzania tłumaczeniami doskonale integrują się z platformami marketingowymi. Gdy my pracujemy, możesz się skupić na rozwijaniu swojego biznesu. Nie przegap tej szansy na zwiększenie zasięgu i wpływu Twojej marki! Zadzwoń i poznaj nasz sposób pracy.

Posty powiązane

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.