Copywriting

Pisanie tekstów to najważniejsza część marketingu
– zadbamy o to, by pomogły Twojej firmie wzrastać.

tłumaczenia

Copywriting w agencji tłumaczeniowej

1

Do pracy copywritera w agencji tłumaczeniowej należy nie tylko pisanie tekstów, a lekkie pióro to nie jedyne, czego potrzebuje taka osoba. Pisząc teksty na rynek obcojęzyczny, autor musi się wykazać zarówno wiedzą na dany temat, jak i znajomością obcej kultury. Jeżeli szukasz firmy, która stworzy teksty reklamowe, treści do strony www pomagające dotrzeć do nowych odbiorców, to doskonale trafiłeś.

Czym jest copywriting?

1

Copywriting to usługa polegająca na tworzeniu treści marketingowych. Obejmuje ona pisanie tekstów, które Twoja firma wykorzystuje do celów sprzedażowych i reklamowych. Copywriterzy tworzą hasła reklamowe, treści na strony internetowe, opisy produktów i usług, reklamy do różnego rodzaju kanałów komunikacji (reklamy PPC, na social media, reklamy display itp.). Wśród swoich obowiązków mają też pisanie newsletterów i maili sprzedażowych.

Rola copywritingu

1

Copywriting w marketingu każdej firmy – Twojej także – odgrywa szczególnie istotną rolę, ponieważ niezależnie od tego, co reklamujesz, do kogo i gdzie, to słowa mają prawdziwą siłę oddziaływania na Twoich klientów i ich decyzje i stanowią integralną część każdego komunikatu. Dlatego tworzenie tekstów, które wykorzystasz dla stron internetowych, sloganów reklamowych czy innych publikacji, ma duże znaczenie.

Copywriting a content marketing

1

Choć w Polsce ten podział wydaje się zacierać, to należy wspomnieć, że copywriting obejmuje treści stricte sprzedażowe i marketingowe. Ale przecież mamy jeszcze inne materiały, które także pomagają w rozwoju firmy i budowaniu jej pozytywnego wizerunku. Można tutaj wspomnieć o artykułach na zewnętrzne serwisy internetowe, informacjach prasowych czy wpisach na bloga. Tego typu dłuższe treści są realizowane w ramach pokrewnej usługi zwanej content writing.

W Skrivanku zapewniamy pomoc zarówno z copywritingiem, jak i content writingiem.

Copywriting
Copywriting

Copywriting – kiedy go potrzebujemy?

1

Najprościej byłoby napisać, że zawsze, ale z copywritingu korzystają przede wszystkim firmy, którym zależy na zwiększeniu sprzedaży i ulepszeniu swojej komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Jeśli czujesz, że klienci nie do końca rozumieją Twoją ofertę, albo zdarza się, że nie znajdują potrzebnych informacji na Twojej stronie internetowej – to oznacza, że koniecznie należy pomyśleć o copywritingu.

Usługa ta przyda Ci się także, gdy planujesz ekspansję zagraniczną lub chcesz dotrzeć ze swoim komunikatem do nowego czytelnika. W każdej takiej sytuacji przydadzą się nowe teksty, które przedstawią Twoją firmę i jej ofertę w najlepszym możliwym świetle. Dobry copywriter stworzy teksty reklamowe lub artykuł na potrzeby content marketingu.

Copywriting – jak zacząć?

1

Wszystko zaczyna się od zlecenia, które powinno być klarownie opisane w formie briefu. Taki brief powinien zawierać następujące informacje:

  • Czego ma dotyczyć usługa? Jakie teksty Cię interesują? Czy chcesz mówić o pojedynczym produkcie/usłudze, czy ogólnie o przedsiębiorstwie?
  • Do kogo chcesz dotrzeć? Jak wygląda Twoja persona, czyli modelowy klient? Jakie osoby/firmy korzystały dotychczas z usług Twojej firmy? Czy chcesz dotrzeć do jakiejś nowej grupy odbiorców? Co wiesz na temat swoich klientów?
  • Jakie są zalety i korzyści wynikające z Twojej oferty?
  • Z jakimi problemami borykają się Twoi klienci? Jak Twoje produkty/usługi je rozwiązują?
  • Jakie oczekiwania i aspiracje mają Twoi klienci? Jak Twoje produkty/usługi je zaspokajają?
  •  Co chcesz osiągnąć poprzez copywriting? Jakie cele marketingowe stoją przed Twoją firmą?
Copywriting
Copywriting
Copywriting

Copywriting w innym języku

1

Firmy, które działają w wielu krajach, często zamawiają usługi copywritingowe w różnych językach. W takiej sytuacji zazwyczaj potrzebne okazuje się tworzenie tych treści od zera z myślą o konkretnym rynku. Czasami przydaje się też transkreacja (zaraz wyjaśnimy, czym różnią się te dwie usługi). Oczywiście kształt oferty i korzyści będą w każdym języku takie same, ale kluczem jest takie ubranie tego w słowa, aby trafić do konkretnej grupy ludzi. Dlatego międzynarodowe korporacje mają wiele zespołów i agencji copywritingowych działających tylko na danym rynku. Można w ten sposób uniknąć ryzyka, że dane treści zupełnie nie spotkają się z ciepłym przyjęciem w kraju Y, choć sprawdziły się w kraju X. Copywriting to jedna z tych usług, których nie można sprowadzić do działania na zasadzie kopiuj-wklej. Za każdym razem trzeba podejść do sprawy indywidualnie.

SEO copywriting

1

Bardzo często cel, jaki jest postawiony przed agencją copywritingową, to dostosowanie treści firmowych do zasad SEO. W takim wypadku konsultanci SEO przygotowują listę słów i fraz kluczowych (wraz z ich popularnością) oraz spis dodatkowych wytycznych, a rolą copywritera jest stworzenie lub przeredagowanie istniejących tekstów tak, aby te wskazania zostały spełnione. W takiej sytuacji każda podstrona (a nawet każdy wpis blogowy) może otrzymać swoje własne wytyczne.

Posłużmy się prostym przykładem. Agencja Skrivanek świadczy szerokie spektrum usług językowych. W efekcie lista słów kluczowych, którymi się posługujemy, jest naprawdę obszerna. Nie oznacza to jednak, że każde takie słowo sprawdzi się na wszystkich podstronach. Wcześniej linkowaliśmy do strony o transkreacji. Gdybyśmy nasycili ją słowami z sekcji o kursach językowych dla firm, spowodowałoby to zamieszanie zarówno w umysłach klientów, jak i w sposobie postrzegania naszej witryny przez Google. Dlatego tak ważne jest dostosowanie każdej podstrony pod wymagania SEO. Tylko w ten sposób Twoja firma będzie miała szansę na dobrą widoczność w wyszukiwarce.

Szerzej ten temat podejmujemy na stronie o tłumaczeniach SEO. Tam dowiesz się więcej o tekstach na stronę internetową oraz o tym, na czym polega copywriting SEO.

Copywriting
Copywriting
Copywriting

Z jakimi tekstami możemy Ci pomóc?

1

Usługi copywritingu i content writingu świadczymy zarówno dla firm B2C (ang. business-to-consumer; współpracujących z klientami indywidualnymi), jak i B2B (ang. business-to-business; firm współpracujących z innymi firmami). Jeśli chodzi o copywriting, nasza pomoc obejmuje tworzenie i ulepszanie takich elementów jak nazwy firm i produktów, hasła reklamowe, treści reklam i stron internetowych, opisy produktów i usług, posty na social mediach (np. na Facebooku), teksty do katalogów, ulotek i ofert oraz wiele innych rodzajów tekstów.

W przypadku content writingu możemy pomóc ze stworzeniem artykułu (w tym także eksperckiego), napisaniem wypowiedzi do mediów, informacji prasowych, wpisów na bloga, newsletterów, raportów, e-booków i wszelkich innych treści, które wymagają dłuższych form tekstowych.

Copywriting a transkreacja – różnice

1

Tak naprawdę różnica między tymi dwiema usługami jest bardzo prosta. Copywriting to zawsze tworzenie zupełnie nowej treści. Copywriter nie tłumaczy, nie redaguje, nie poprawia (sprawdzenia i usunięcia ewentualnych błędów podejmuje się po nim korektor) – wymyśla coś nowego. Nowe hasła i nowe teksty, którymi Twoja firma do tej pory w żaden sposób się nie posługiwała.

W przypadku transkreacji, czyli usługi łączącej zwykłe tłumaczenie z copywritingiem, mamy do czynienia z gruntownym przebudowaniem istniejących tekstów np. haseł reklamowych pod potrzeby nowego rynku lub języka, którym posługuje się potencjalny klient. Usługa ta może obejmować copywriting, ale też modyfikację materiałów graficznych, a nawet zmiany w układzie tekstu oraz inne przekształcenia, w zależności od aktualnych potrzeb.

Prawdą jest natomiast, że obie usługi mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach celem określonego działania, jakim jest pisanie tekstów, jest dotarcie do potencjalnych klientów w najskuteczniejszy możliwy sposób.

CZY POTRZEBUJESZ
tłumaczenia lub innych usług językowych?
Napisz do nas – Pomożemy
Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.