biuro tłumaczeń skrivanek

Copywriting – pisanie tekstów i tworzenie treści marketingowych w 20+ językach

Tworzenie treści to najważniejsza część marketingu
– zadbamy o to, by skutecznie pomogły Twojej firmie wzrastać.

tłumaczenia

Copywriting w agencji tłumaczeniowej

1

Do pracy copywritera w agencji tłumaczeniowej należy nie tylko pisanie tekstów, a lekkie pióro to nie jedyne, czego potrzebuje taka osoba. Pisząc teksty na rynek obcojęzyczny, autor musi się wykazać zarówno wiedzą na dany temat, jak i znajomością obcej kultury. Jeżeli szukasz firmy, która stworzy teksty sprzedażowe w języku polskim lub np. języku angielskim, treści do strony www pomagające dotrzeć do nowych odbiorców, to doskonale trafiłeś.

Tak jak każdy rynek, każdy język ma swoją specyfikę – w grę wchodzą tu oczywiście gramatyka, składnia czy fonetyka, ale także różnice kulturowe, odmienne wartości, tematy tabu, a nawet systemy miar i wag. To wymaga od copywritera szczególnej uwagi i specyficznej wiedzy. W trakcie pracy musi on uwzględniać różnice w sposobie myślenia, wartościach czy preferencjach konsumenckich, aby tekst był adekwatny i skuteczny. Dlatego copywriterzy w agencjach tłumaczeniowych muszą być nie tylko kreatywni i pomysłowi, ale również dokładni i precyzyjni w wykorzystywaniu języka oraz w doborze odpowiednich fraz i zwrotów, które skutecznie przekonają odbiorców z innego obszaru językowego i kulturowego.

Czym jest copywriting?

1

Copywriting to usługa polegająca na tworzeniu treści marketingowych, które stawiają w centrum docelowego odbiorcę i wymagania konkretnego rynku. . Obejmuje ona pisanie tekstów, które Twoja firma wykorzystuje do celów sprzedażowych i reklamowych. Copywriterzy tworzą hasła reklamowe, treści na strony internetowe, opisy produktów i usług, reklamy do różnego rodzaju kanałów komunikacji (reklamy PPC, na social media, reklamy display itp.). Wśród swoich obowiązków mają też pisanie newsletterów i maili sprzedażowych. Krótko mówiąc, kładą fundamenty komunikacji Twojego biznesu. A żeby cały proces budowy przebiegał sprawnie, porządne fundamenty to podstawa.

Zadaniem copywriterów jest nie tylko pisanie tekstów sprzedażowych. Tworzenie tekstów copywritingowych to także sztuka przekazywania informacji w sposób przystępny i zrozumiały dla potencjalnych klientów. Dobry copywriter musi nie tylko posiadać umiejętności pisarskie, ale także potrafić słuchać i analizować potrzeby odbiorców oraz znać specyfikę rynku, na którym działa dana firma.

Rola copywritingu

1

Copywriting w marketingu każdej firmy – Twojej także – odgrywa szczególnie istotną rolę, ponieważ niezależnie od tego, co reklamujesz, do kogo i gdzie, to słowa mają prawdziwą siłę oddziaływania na Twoich klientów i ich decyzje i stanowią integralną część każdego komunikatu. Dlatego tworzenie tekstów, które wykorzystasz dla stron internetowych, sloganów reklamowych opisów produktów czy innych publikacji, ma duże znaczenie.

Pisanie tekstów to fundament skutecznej strategii marketingowej. Dobrze opracowana treść to nie tylko przekazana w sposób klarowny informacja, ale również narzędzie pozwalające na budowanie spójnego wizerunku marki, komunikowanie się z klientami i zwiększenie widoczności firmy. Copywriterzy to osoby, które w swojej pracy „czarują językiem”, by tworzyć reklamy, hasła, opisy produktów i usług, newslettery i maile sprzedażowe. Ich zadaniem jest zachęcenie klientów do skorzystania z oferty firmy i zbudowanie wizerunku autorytetu w branży.

Copywriting a content marketing

1

Choć w Polsce ten podział wydaje się zacierać, to należy wspomnieć, że copywriting obejmuje treści stricte sprzedażowe i marketingowe. Ale przecież mamy jeszcze inne materiały, które także pomagają w rozwoju firmy i budowaniu jej pozytywnego wizerunku. Można tutaj wspomnieć o artykułach na zewnętrzne serwisy internetowe, informacjach prasowych czy wpisach na bloga. Tego typu dłuższe treści są realizowane w ramach pokrewnej usługi zwanej content writingiem, która obejmuje np. pisanie artykułów blogowych.

W Skrivanku zapewniamy pomoc zarówno z copywritingiem, jak i content writingiem.

Potrzebujesz dobrej jakości tekstów w obcym języku? Napisz do nas!

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Kliknij lub przeciągnij do tego obszaru plik przeznaczony do przesłania.

Klikając „Wyślij” akceptujesz zasady ochrony prywatności Skrivanek sp. z o.o.

Klienci, którzy nam ufają
logos
copywriting
Copywriting; content marketing, copywriting seo, pisaniu tekstów, marketing treści
Copywriting; content marketing, copywriting seo, pisaniu tekstów
content marketing, tworzenia treści w mediach społecznościowych, SEO copywriting, wpisy blogowe

Copywriting – kiedy go potrzebujemy?

1

Najprościej byłoby napisać, że zawsze, ale z copywritingu korzystają przede wszystkim firmy, którym zależy na zwiększeniu sprzedaży i ulepszeniu swojej komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Jeśli czujesz, że klienci nie do końca rozumieją Twoją ofertę, albo zdarza się, że nie znajdują potrzebnych informacji na Twojej stronie internetowej – to oznacza, że koniecznie należy pomyśleć o copywritingu.

Usługa ta przyda Ci się także, gdy planujesz ekspansję zagraniczną lub chcesz dotrzeć ze swoim komunikatem do nowego czytelnika. W każdej takiej sytuacji przydadzą się nowe teksty, które przedstawią Twoją firmę i jej ofertę w najlepszym możliwym świetle. Dobry copywriter stworzy teksty reklamowe lub artykuł na potrzeby content marketingu.

Grupy docelowe w różnych krajach mogą się znacznie różnić pod względem wartości, celów czy języka, jakim się posługują. Kluczem do sukcesu międzynarodowego jest identyfikacja tych różnic i dostosowanie treści do różnych rynków. Przykładowo w Stanach Zjednoczonych kultura reklamy jest inna niż w Japonii, a konsumenci poszukujący informacji o produkcie będą mieć inne oczekiwania w Europie niż w Azji. Nic dziwnego – ich rzeczywistość wygląda inaczej, borykają się z innymi problemami. Łączy ich to, że wszyscy poszukują rozwiązań dopasowanych do swoich potrzeb.

Z pomocą przyjdą tu doświadczeni copywriterzy, którzy nie tylko posiadają umiejętności pisarskie, ale również mają wiedzę na temat rynków i kultur, w których Twoja firma działa lub planuje działać.

Pierwsze kroki w copywritingu – jak zacząć?

1

Wszystko zaczyna się od zlecenia, które powinno być klarownie opisane w formie briefu. Taki brief powinien zawierać następujące informacje:

  • Czego ma dotyczyć usługa? Jakie teksty Cię interesują? Czy chcesz mówić o pojedynczym produkcie/usłudze, czy ogólnie o przedsiębiorstwie?
  • Do kogo chcesz dotrzeć? Jak wygląda Twoja persona, czyli modelowy klient? Jakie osoby/firmy korzystały dotychczas z usług Twojej firmy? Czy chcesz dotrzeć do jakiejś nowej grupy odbiorców? Co wiesz na temat swoich klientów?
  • Jakie są zalety i korzyści wynikające z Twojej oferty?
  • Z jakimi problemami borykają się Twoi klienci? Jak Twoje produkty/usługi je rozwiązują?
  • Jakie oczekiwania i aspiracje mają Twoi klienci? Jak Twoje produkty/usługi je zaspokajają?
  •  Co chcesz osiągnąć poprzez copywriting? Jakie cele marketingowe stoją przed Twoją firmą?
Copywriting; content marketingu, tworzeniu tekstów reklamowych, tworzenie treści haseł reklamowych
Copywriting; content marketingu, zadaniem copywritera w agencjach reklamowych, z artykułu dowiesz się wiele
Copywriting

Pisanie tekstów w innym języku

1

Firmy, które działają w wielu krajach, często zamawiają usługi copywritingowe w różnych językach. W takiej sytuacji zazwyczaj potrzebne okazuje się tworzenie tych treści od zera z myślą o konkretnym rynku. Czasami przydaje się też transkreacja (zaraz wyjaśnimy, czym różnią się te dwie usługi). Oczywiście kształt oferty i korzyści będą w każdym języku takie same, ale kluczem jest takie ubranie tego w słowa, aby trafić do konkretnej grupy ludzi. Dlatego międzynarodowe korporacje mają wiele zespołów i agencji copywritingowych działających tylko na danym rynku. Można w ten sposób uniknąć ryzyka, że dane treści zupełnie nie spotkają się z ciepłym przyjęciem w kraju Y, choć sprawdziły się w kraju X. Copywriting to jedna z tych usług, których nie można sprowadzić do działania na zasadzie kopiuj-wklej. Za każdym razem trzeba podejść do sprawy indywidualnie.

SEO copywriting

1

Bardzo często cel, jaki jest postawiony przed agencją copywritingową, to dostosowanie treści firmowych na stronę internetową do zasad SEO. W takim wypadku konsultanci SEO przygotowują listę słów i fraz kluczowych (wraz z ich popularnością) oraz spis dodatkowych wytycznych, a rolą copywritera jest stworzenie lub przeredagowanie istniejących tekstów tak, aby te wskazania zostały spełnione. W takiej sytuacji każda podstrona (a nawet każdy wpis blogowy czy opisy kategorii) może otrzymać swoje własne wytyczne.

Posłużmy się prostym przykładem. Agencja Skrivanek świadczy szerokie spektrum usług językowych. W efekcie lista słów kluczowych, którymi się posługujemy, jest naprawdę obszerna. Nie oznacza to jednak, że każde takie słowo sprawdzi się na wszystkich podstronach. Wcześniej linkowaliśmy do strony o transkreacji. Gdybyśmy nasycili ją słowami z sekcji o kursach językowych dla firm, spowodowałoby to zamieszanie zarówno w umysłach klientów, jak i w sposobie postrzegania naszej witryny przez Google. Dlatego tak ważne jest dostosowanie każdej strony www pod wymagania SEO. Tylko w ten sposób Twoja firma będzie miała szansę na dobrą widoczność w wyszukiwarce.

Szerzej ten temat podejmujemy na stronie o tłumaczeniach SEO. Tam dowiesz się więcej o tekstach na stronę internetową oraz o tym, na czym polega copywriting SEO.

Copywriting
Copywriting
Copywriting

Dlaczego warto zainwestować w copywriting?

1

W obecnych czasach, kiedy Internet wprost kipi od treści, coraz trudniej jest przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Właśnie dlatego kluczową rolę odgrywa tu wyjście naprzeciw swojej grupie docelowej i tworzenie treści, które przynoszą odbiorcom realną wartość. Takie materiały powinny być zoptymalizowane pod kątem SEO, by łatwiej je było znaleźć w gąszczu innych stron i tekstów, ale przede wszystkim muszą odpowiadać na potrzeby grupy docelowej. Copywriting jest nieodłącznym elementem każdej strategii marketingowej, który pozwala na skuteczne budowanie wizerunku firmy i zwiększenie jej widoczności w sieci, a także nawiązywanie relacji z klientami. Oto kilka powodów, dla których warto zainwestować w copywriting.

Treści, które publikujemy na naszej stronie internetowej, blogu lub w social media, stanowią swoistą wizytówkę naszej firmy. To dzięki nim klienci poznają nasze wartości, cele i sposób działania. Teksty wysokiej jakości, oparte na wartościach i zgodne z naszym wizerunkiem, przyciągają do nas klientów i pozwalają zbudować z nimi trwałe relacje. Stanowią też doskonały sposób na nawiązanie dialogu z naszymi odbiorcami. Dzięki nim możemy dowiedzieć się o ich potrzebach, oczekiwaniach i problemach, a potem dopasować do nich naszą ofertę.

Copywriting i content marketing pozwalają na budowanie wizerunku autorytetu w branży, zarówno w oczach klientów, jak i wyszukiwarek internetowych. Publikowanie artykułów, poradników czy infografik związanych z daną branżą pozwala na uwiarygodnienie się w oczach klientów i ekspertów. To z kolei skutkuje zwiększeniem widoczności marki treści oparte na odpowiednio dobranych słowach kluczowych, zoptymalizowane pod kątem SEO, pozwalają na osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwarek.

Istotnym elementem wartościowej treści jest także dostosowanie języka do odbiorców. To, jakim językiem się posługujemy, ma ogromne znaczenie dla naszych klientów. Dobry copywriter opiera się na dokładnej analizie grupy docelowej i rozumie, jakie są preferencje odbiorców. Dopiero na tej podstawie dobiera odpowiedni styl i ton przekazu. Zadaniem copywritera jest więc nie tylko bycie osobą z lekkim piórem i pisanie tekstów na dany temat, ale również tworzenie spójnego wizerunku marki, rozumienie jej celów i pozyskiwanie klientów.

Z jakimi tekstami możemy Ci pomóc?

1

Usługi copywritingu i content writingu świadczymy zarówno dla firm B2C (ang. business-to-consumer; współpracujących z klientami indywidualnymi), jak i B2B (ang. business-to-business; firm współpracujących z innymi firmami). Jeśli chodzi o copywriting, nasza pomoc obejmuje tworzenie i ulepszanie takich elementów jak nazwy firm i produktów, hasła reklamowe, treści reklam i stron internetowych, opisy produktów i usług, posty na social mediach (np. na Facebooku), teksty do katalogów, ulotek i ofert oraz wiele innych rodzajów tekstów.

W przypadku content writingu możemy pomóc ze stworzeniem artykułu (w tym także eksperckiego), napisaniem wypowiedzi do mediów, informacji prasowych, wpisów na bloga, newsletterów, raportów, e-booków, opisów produktów i wszelkich innych treści, które wymagają dłuższych form tekstowych.

Copywriting a transkreacja – różnice

1

Tak naprawdę różnica między tymi dwiema usługami jest bardzo prosta. Copywriting to zawsze tworzenie zupełnie nowej treści. Copywriter nie tłumaczy, nie redaguje, nie poprawia (sprawdzenia i usunięcia ewentualnych błędów podejmuje się po nim korektor) – wymyśla coś nowego. Nowe hasła i nowe teksty, którymi Twoja firma do tej pory w żaden sposób się nie posługiwała.

W przypadku transkreacji, czyli usługi łączącej zwykłe tłumaczenie z copywritingiem, mamy do czynienia z gruntownym przebudowaniem istniejących tekstów np. haseł reklamowych pod potrzeby nowego rynku lub języka, którym posługuje się potencjalny klient. Usługa ta może obejmować copywriting, ale też modyfikację materiałów graficznych, a nawet zmiany w układzie tekstu oraz inne przekształcenia, w zależności od aktualnych potrzeb. Często niezbędne okazuje się też dostosowanie systemu metrycznego czy zapisu dat i godzin. Wszystko sprowadza się do tego, aby do swoich klientów mówić ich językiem. 

Prawdą jest natomiast, że obie usługi mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach celem określonego działania, jakim jest pisanie tekstów, jest dotarcie do potencjalnych klientów w najskuteczniejszy możliwy sposób.

Oba zadania wymagają kreatywności, świetnej znajomości języka i danego rynku. W przypadku copywritingu autor tekstu musi doskonale panować nad językiem, aby tworzyć skuteczne treści, które zainteresują i przyciągną uwagę odbiorcy. W przypadku transkreacji tłumacz musi nie tylko doskonale znać język, ale także posiadać wiedzę o kulturze i wartościach potencjalnego odbiorcy. Istotne jest, aby treści poddane transkreacji były przetłumaczone i zredagowane w taki sposób, aby były atrakcyjne i zrozumiałe dla odbiorców na danym rynku.

Wspólnym celem copywritingu i transkreacji jest skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów i realizacja celów marketingowych i sprzedażowych, a także dostosowanie treści do rynku i grupy docelowej.

CZY POTRZEBUJESZ
tłumaczenia lub innych usług językowych?
Napisz do nas – Pomożemy
chatsimple
Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.