Transkreacja

Marketing to emocje – my zajmiemy się ich przekładem.
Na czym polega transkreacja?
1

Transkreację najtrafniej można określić jako twórcze tłumaczenie reklam. Polega ona na zaprezentowaniu danego komunikatu w języku obcym w taki sposób, aby możliwie najlepiej odpowiadał odbiorcom. Gdy koncentrujemy się na marketingu, staramy się wywołać takie same emocje i potrzeby u nowych odbiorców, jakie były naszą intencją w przypadku odbiorców komunikatu w języku oryginalnym.

Osoba odpowiedzialna za transkreację musi dokładnie rozumieć pożądany efekt przekazu oraz dysponować swobodą nie tylko tłumaczenia, ale także wprowadzania w tekście istotnych modyfikacji. W procesie transkreacji równie duże znaczenie ma zarówno to, co się mówi, jak i to, w jaki sposób. Dlatego konieczne jest dostosowanie tłumaczonych materiałów do konkretnych odbiorców. Usługa ta może obejmować copywriting, modyfikację materiałów graficznych, zmiany w układzie tekstu oraz inne przekształcenia, w zależności od istniejących potrzeb.

W Skrivanku zapewniamy, że zamierzony efekt i emocje przekazu w języku oryginału nie zostaną utracone w tłumaczeniu. Profesjonalnie wykonana transkreacja wzmacnia postrzeganie marki na poziomie lokalnym i umożliwia przepływ globalnych doświadczeń klientów, zapewniając strategiczną spójność i pozycjonowanie marki.

na czym polegają zalety transkreacji?
1

Przede wszystkim transkreacja pozwala uniknąć tworzenia strategii marketingowej firmy całkowicie od nowa. Odpowiednia adaptacja wizji produktów pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Transkreacja minimalizuje również ryzyko wystąpienia kłopotliwych sytuacji wynikających z niewłaściwego zrozumienia przekazu. Jeżeli transkreacją zajmuje się osoba znająca dobrze daną kulturę, unikamy niebezpieczeństwa, że reklama zostanie odebrana w sposób nieodpowiedni, np. jako obraźliwa lub w sposób niezamierzony śmieszna.

Czym ryzykujemy rezygnując z transkreacji?
1

W najlepszym przypadku stratą pieniędzy zainwestowanych w kampanię marketingową, która nie zostanie właściwie zrozumiana, a tym samym okaże się nieskuteczna. W najgorszym razie możemy doprowadzić do powstania negatywnego wizerunku marki lub całej firmy.

CZY POTRZEBUJESZ
tłumaczenia lub innych usług językowych?
Napisz do nas – Pomożemy
Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.