Presta shop – co to jest i jak w pełni zlokalizować swój sklep internetowy prestashop?
Sprawdź, co należy wziąć pod uwagę, tłumacząc sklep PrestaShop?
PrestaShop to otwarty, wydajny i innowacyjny system e-commerce umożliwiający otworzenie własnego sklepu internetowego. Posiadanie platformy Presta oznacza, że chcemy dotrzeć do szerokiego grona klientów indywidualnych na całym świecie. W związku z tym nie możemy zaryzykować utraty odbiorców poprzez ograniczenie sklepu tylko do jednego języka. Dlatego eksperci sugerują tworzenie wielojęzycznych stron internetowych Presta, które są łatwe do odczytania, zrozumienia i wdrożenia na rynku docelowym. Dzięki najnowszej aktualizacji lokalizacji w PrestaShop 1.5 lokalizacja i tłumaczenie sklepu internetowego PrestaShop nigdy nie były tak proste.
Niezależnie od tego, czy dopiero planujesz przenieść swój biznes na wyższy poziom dzięki platformie PrestaShop, czy już posiadasz PrestaShop, ten przewodnik jest dla Ciebie. Przeprowadzimy Cię krok po kroku przez proces lokalizacji Twojej Presty i rozważymy wszystkie istotne czynniki.
Szukasz dostawcy, który wykona tłumaczenie sklepu internetowego opartego na innej platformie? Zespół Skrivanka jest do Twojej dyspozycji.
Chcesz przetłumaczyć sklep internetowy oparty na prestashop? Napisz Do nas!
Opcja 1: Wybieramy język w oprogramowaniu PrestaShop
Platforma PrestaShop posiada wiele przydatnych funkcjonalności, m.in. jest wyposażona w 5 domyślnych języków, a mianowicie: angielski, francuski, hiszpański, holenderski i włoski, ale ten CMS umożliwia tłumaczenie na aż 75 różnych języków. Dodanie języków to pierwszy i najprostszy krok do zlokalizowania Twojego sklepu internetowego PrestaShop. Wystarczy wybrać język, który chcemy zainstalować i dodać go w następujący sposób:
1. Najpierw przechodzimy do menu po lewej stronie i klikamy LOKALIZACJA > Lokalizacja lub ULEPSZENIA > Międzynarodowy > Tłumaczenia > Dodaj język:
2. Następnie wybieramy język z 5 dostępnych opcji lub wprowadzamy dowolny język, na który chcemy przetłumaczyć swój PrestaShop. Jeśli zdecydujemy się na dodanie nowego języka, upewnijmy się, że wybraliśmy dodatkowe opcje, w tym kod ISO, format daty, flagę itp.
3. Instalujemy pakiet językowy obejmujący tłumaczenia, ale także waluty, podatki, jednostki itp. Możemy wybrać elementy, które chcemy importować, zaznaczając pola. Klikamy Import, gdy jesteśmy gotowi.
Opcja 2: Tłumaczenie wyrażeń i treści
Kolejnym krokiem po dodaniu języka jest tłumaczenie wyrażeń oraz treści głównej. Wyrażenia to elementy, które pochodzą z modułów oraz szablonów naszego PrestaShop. Są to powszechne wyrażenia związane z użytecznością i nawigacją sklepu. Tłumaczenie tych elementów jest automatyczne i jest importowane od razu wraz z wybranym pakietem językowym. PrestaShop to platforma CMS typu Open-Source, która daje możliwość dowolnego modyfikowania sklepu internetowego i dostosowywania go do indywidualnych potrzeb. Możemy jednak potrzebować dostosowania tekstów w swoim sklepie w zależności od branży. W końcu większość tych tekstów pochodzi od tłumaczy ochotników i możemy chcieć je poprawić tak, aby były bardziej odpowiednie dla docelowych odbiorców.
Treści to wszystko, co sami dodajemy na stronę lub sklep internetowy i te elementy możemy swobodnie przetłumaczyć. Najistotniejszymi elementami sklepów internetowych są teksty na stronach i oczywiście produkty. Przejdźmy do każdej sekcji sklepu, aby edytować różne znajdujące się tam elementy. Aby przetłumaczyć strony, przechodzimy do PREFERENCJE > CMS i edytujemy strony. Jeśli chodzi o produkty, przechodzimy do KATALOG > Produkty/ Kategorie/ Atrybuty i Cechy. W tym miejscu najważniejszą rzeczą będzie tytuł, opis i cechy produktu. Ustalenie, które pola są tłumaczone, jest dość łatwe, ponieważ obok nich pojawi się selektor języka:
W przeciwieństwie do innych systemów PrestaShop oferuje szerokie pole do personalizacji podczas tłumaczenia dostępnego tekstu na dowolny język z pomocą wbudowanego narzędzia do tłumaczenia. Możemy także skopiować treść z katalogu produktów i stron statycznych, aby ręcznie przetłumaczyć je w edytorze PrestaShop.
Opcja 3: Tworzenie profilu tłumacza
Wśród wielu opcji sklepy internetowe Presta Shop umożliwiają również stworzenie profilu tłumacza, dzięki któremu można wykonywać tłumaczenia z poziomu panelu administracyjnego. Taki użytkownik będzie miał dostęp do edycji treści i sprawdzania wszystkich wprowadzonych w niej zmian, ale nie do prywatnych danych. Aby utworzyć profil tłumacza, należy postępować zgodnie z poniższymi krokami.
- Przechodzimy do Administracja > Pracownicy > Nowy Pracownik i dodajemy nowego użytkownika. Tworzymy profil jako logistyk, tłumacz lub sprzedawca oraz wybieramy język z panelu administracyjnego.
- Następnie ustalamy prawa dostępu dla nowego profilu. Przechodzimy do ADMINISTRACJA > Uprawnienia, a następnie aktywujemy opcję „Uprawnienia”. Tłumacze będą w stanie uzyskać dostęp jedynie do takich elementów jak:
- Katalog > Produkty, kategorie, atrybuty i cechy produktu.
- Preferencje > CMS (strona statyczna).
- Lokalizacja > Tłumaczenia (wyrażenia).
Proces tłumaczenia w systemie Prestashop do tworzenia znakomitych sklepów internetowych
Zawsze możemy edytować swoje tłumaczenie i wybrać język, w którym chcemy używać modułów na stronie „Modyfikuj tłumaczenia”. Pamiętajmy, aby zawsze sprawdzić połączenie z internetem i poczekać do pomyślnego zakończenia tłumaczenia, co umożliwi dostęp do nowo przetłumaczonej strony internetowej.
Co należy wziąć pod uwagę podczas tłumaczenia sklepu PrestaShop na inny język?
- Najpierw zawsze dodajemy język, walutę, państwo, podatki i inne istotne szczegóły w sekcji lokalizacji na samym początku.
- Pamiętajmy o ustawieniach języka domyślnego, który będzie językiem wyświetlanym na naszym sklepie PrestaShop po tłumaczeniu.
- Jeśli napotkamy jakiekolwiek problemy podczas wyboru języka dla swojego sklepu, praktyczną zasadą jest włączenie modułu sektora językowego i wyczyszczenie pamięci podręcznej „cache” w sekcji wydajności.
- Aby uniemożliwić PrestaShop modyfikację naszego adresu URL, upewnijmy się, że wszystkie przekierowania zostały skonfigurowane z błędem wartości 301.
- Po wykonaniu tłumaczenia nie można automatycznie usunąć żadnych danych dla danego kraju przy użyciu tej samej procedury lokalizacyjnej.
Oprogramowanie Prestashop – wszystko, czego potrzebujesz do sprzedaży online
Do tej pory ponad połowa z dostępnych sklepów internetowych PrestaShop została przetłumaczona na ponad 55 języków dzięki wielojęzycznej aktualizacji, która niesamowicie zmieniła doświadczenie użytkownika podczas zakupów. Dzięki temu przewodnikowi masz pewność, że klienci będą mogli zapomnieć o barierze językowej, która wcześniej często prowadziła do nieporozumień między kupującym a sprzedającym.
Jeśli jesteś właścicielem platformy e-commerce i starasz się budować swoją obecność w Internecie, PrestaShop powinien być pierwszym wyborem, bo pozwala zaprezentować firmę klientom na całym świecie w sposób profesjonalny, zaawansowany i przystępny cenowo.