Jak powitać turystów z Chin w ich własnym języku?

język chiński

Liczba turystów z Chin podróżujących po całym świecie gwałtownie rośnie. Z niedawno przeprowadzonych badań* wynika, że przeciętny Chińczyk w podróży jest skłonny dobrze zapłacić za wysoką jakość. Turyści z Chin odwiedzający USA wydają na przykład średnio 7200 dolarów na osobę.

Jakość nie jest jednak jedyną rzeczą pożądaną przez chińskich turystów. Są oni również zainteresowani dostępnością obsługi w ich własnym języku w miejscu zakwaterowania. Jednak większość hoteli, szczególnie w Stanach Zjednoczonych, nie oferuje takiej możliwości. Badanie pokazało, że tylko 18% hoteli na świecie oferuje przewodniki turystyczne w języku chińskim, a tylko 21% planuje włączyć je do swojej oferty na przestrzeni najbliższych 12 miesięcy. Jednocześnie tylko 17% badanych hoteli zatrudnia personel posługujący się językiem mandaryńskim, a mniej więcej tyle samo planuje zapewnić taką obsługę w nadchodzącym roku.

Chiński w hotelarstwie

język chińskiTak właśnie wygląda obecnie sytuacja w branży hotelarsko-gastronomicznej i to niezależnie od faktu, że dla 9% chińskich turystów najważniejszą usługą, jakiej oczekują od goszczących hoteli, jest posiadanie przewodników turystycznych w języku chińskim, a 7% za niezbędne uznaje posiadanie przez hotel chińskojęzycznej strony internetowej. Najbardziej pożądana jest oczywiście obsługa hotelowa mówiąca językiem mandaryńskim.

Pod tym względem oferta dla turystów z Chin jest oczywiście bardzo zróżnicowana, w zależności od regionu świata. Personelem posługującym się językiem mandaryńskim dysponuje 23% hoteli w regionie Azji i Pacyfiku. W Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce (tzw. regionie EMEA) ofertę taką ma 5% hoteli, podczas gdy w USA jest to zaledwie 1%. Nieźle wypada tu Ameryka Łacińska – 11%. W latach 2015–2016 najwięcej podróżnych z Chin zawitało do Japonii.

Szansa dla branży turystycznej

Przewiduje się, że w ciągu najbliższych kilku lat liczba chińskich turystów odwiedzających USA ulegnie podwojeniu: z 2,59 mln odwiedzających w roku 2015 do 5,72 mln w roku 2021**. To otwiera praktycznie nieograniczone możliwości przed właścicielami hoteli, którzy zdecydują się oferować swoje materiały i usługi w języku chińskim. Zamożność chińskich obywateli i złagodzenie ograniczeń wizowych w wielu krajach otworzyły świat dla chińskich turystów. Wydaje się zatem, że natężenie ruchu turystycznego z tej części globu po prostu nadal musi rosnąć.

język chińskiWarto, aby hotele i inne firmy z branży zakwaterowania oraz branży gastronomicznej podążyły za przykładem choćby hotelu Four Seasons w Georgetown (położonego w okolicach Waszyngtonu (DC)), który oferuje gościom chińską telewizję i prasę oraz już planuje wzbogacenie swojego menu o znaczną liczbę tradycyjnych chińskich potraw. Australia z kolei, w ramach tzw. planu strategicznego Chiny 2020, podejmuje liczne inicjatywy mające na celu przyciągnięcie chińskich turystów: od gigantycznych reklam wideo na stacjach metra w Pekinie po wspieranie projektów ułatwiających gościom z Chin regulowanie płatności za produkty i usługi.

Liczby wskazują, że nadszedł czas, aby i Państwo uwzględnili obecny trend w biznesplanie swojego przedsiębiorstwa. Bez względu na to, jakie pomysły mają Państwo na to, by zachęcić do przyjazdu gości z Chin, Skrivanek będzie w stanie stworzyć teksty idealnie dopasowane do potrzeb, które pozwolą Państwu osiągnąć założone cele.

* Chinese International Travel Monitor 2017 (Chiński rynek turystyki międzynarodowej 2017) – badanie marketingowe zrealizowane przez hotels.com we współpracy z IPSOS.

Posty powiązane

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.