Jak nauczyć robota mówić ludzkim głosem? W Skrivanku znamy odpowiedź na to pytanie! A przekonaliśmy się o tym, gdy klient ze Słowenii zwrócił się do nas z prośbą o nagranie ponad 500 fraz z dziedziny bankowości i finansów. Miały one posłużyć temu, by zautomatyzowany system bankowy nauczył się rozpoznawać głos potencjalnego klienta i odpowiednio reagować na zgłoszone potrzeby.
Nasz klient potrzebował próby pięciu osób różniących się wiekiem i płcią, by program otrzymał cały przekrój tonów głosu. Polecił nam również wykonać zlecenie w aplikacji, którą sam wybrał. Przekazał nam także szczegółowe wytyczne. Każda z fraz miała być nagrana na osobnej ścieżce dźwiękowej, a plik dźwiękowy musiał zawierać co najmniej 0,5 sekundy ciszy. Otrzymaliśmy również precyzyjne informacje dotyczące formatu i częstotliwości, w jakich dźwięk powinien zostać nagrany.
Po ustaleniu z klientem szczegółów natychmiast zabraliśmy się do pracy. Wyłoniliśmy grupę pięciu lektorów, trzy kobiety i dwóch mężczyzn w przedziale wiekowym 20-40 lat, którzy zgodzili się wziąć udział w projekcie. Każdemu z lektorów udostępniliśmy wymagany przez klienta program i przekazaliśmy wszystkie potrzebne wytyczne, zamknięte w dość obszernym pliku, który nasi dostawcy musieli przyswoić przed rozpoczęciem wykonywania zlecenia.
Projekt wykonywaliśmy w dwóch częściach. Najpierw każdy z lektorów nagrał połowę fraz, które wyeksportowaliśmy i odesłaliśmy do klienta w oczekiwaniu na feedback. Bardzo zależało nam na tym, by klient na każdym etapie prac miał wgląd w to, co aktualnie dzieje się projektem, i miał czas na to, by zgłosić nam swoje uwagi. Po przesłuchaniu nagrań klient odesłał nam feedback, dając nam zielone światło do kontynuacji projektu.
Przy nagrywaniu drugiej części fraz dostawcy czuli się już o wiele pewniej, utwierdzeni w tym, że to, co robią, jest odpowiedzią na potrzeby klienta. Drugą część, tak samo jak pierwszą, odesłaliśmy klientowi w terminie i zakończyliśmy pracę nad zleceniem, oczekując już tylko na informację zwrotną. Bardzo ucieszyła nas wiadomość, że klient przyjął nagrania jako materiał, który spełnił jego oczekiwania.
Skrivanek w żadnym wypadku nie boi się technologii – wręcz przeciwnie, nie tylko wykorzystuje ją w swojej pracy, ale także swoimi usługami wspomaga jej rozwój w dziedzinach ważnych dla każdego z nas. Robi to także w sposób zindywidualizowany, pozostając otwarty na potrzeby klienta, nawet wtedy gdy są one niestandardowe i wymagają wyjścia poza utarte schematy oraz procedury. Nauka obsługi nowego oprogramowania, dostosowanie się do listy szczegółowych wytycznych, znalezienie grupy dostawców odpowiadających specyficznym wymaganiom – zrobimy wszystko, by spełnić oczekiwania naszych klientów!
Jeśli potrzebują Państwo nagrań głosowych, zarówno profesjonalnych, jak i nieprofesjonalnych, Skrivanek z powodzeniem zrealizuje taki projekt. Dzięki naszym usługom jesteśmy w stanie nie tylko skomunikować ze sobą całe rzesze ludzi, ale również połączyć ich z technologią. Pracujemy głosem, by świat, jakiego pragną nasi klienci, był dla nich na wyciągnięcie ręki.